הקמה ואסטרטגיה
תכנון וליווי מהלכי הקמה
אז החלטתם להקים עמותה או חברה לתועלת הציבור, יש לכם רעיון לקדם, יוזמה חברתית, או מיזם ציבורי חדש.
מה עכשיו, גוגל? הרשת מוצפת במידע, חלקו מצוין, אבל בעיקר טכני, טפסים, מושגים מקצועיים. הכל די מבלבל. כדי שלא תלכו לאיבוד אנחנו מציעים לכם שירות ייחודי..
מתחילים בהתחלה.
ספרו לנו מה החזון שלכם, מה כבר עשיתם או על מה חשבתם ואנחנו נמפה את המידע, נעשה סדר וביחד נבנה תכנית עבודה. צעד אחר צעד, עם מי כדאי לדבר, לאילו גורמים יכולים להתחבר, ננסה להשתמש בקשרים המקצועיים שלנו כדי לפתוח דלתות שיעזרו לכם לקדם את התכנית ואם צריך, נבוא איתכם לפגישות.
משרדנו יתן לכם ייעוץ לגבי המודל הנכון לכם: האם ללכת על של עמותה או על חל"צ.
במקביל, ננהל את המערך הטכני. נדאג לטפסים הנכונים, נבנה את תקציב העמותה ונגדיר את התפקידים השונים.
לאורך הפעילות נשב לישיבות שוטפות, נבחן את שלבי ההתקדמות ואת העמידה ביעדים ונתאים את התכנית למציאות המשתנה.
רישום והקמת מוסד ציבורי / מלכ”ר
בדרך להקמת העמותה תצטרכו לעבור בכמה תחנות
תחנה 1: חברים מייסדים
בעמותה צריכים להיות לפחות שבעה חברים מעל גיל 18 שירשמו כמייסדיה. זה אינו סתם רישום טכני, אלא רישום מחייב. זה אומר שהם צריכים לוודא שהעמותה מנוהלת באופן תקין מכל הבחינות הנדרשות.
תחנה 2: רשם העמותות
החלק הבירוקרטי ובו יש להירשם אצל רשם העמותות ולהגיש מסמכים: שם, מטרות, תקנון, תפקידים: מורשי חתימה, ועד וחברי ועדת ביקורת. אנו נעזור לכם להכין את הטפסים ונסייע בכתיבת התקנון, כך שיתאים לצרכים עתידיים כמו, הגשת בקשה לאישור ע"פ סעיף 46 (אישור הטבת מס לתורמים). היות שאנו מציעים שירות כולל לכל צרכי העמותה, תקבלו סיוע משפטי בדמות עו"ד שיגיש תצהיר חתום שבו תתחייבו למנהל תקין על פי החוק.
תחנה 3: תשלום
כדי להירשם כעמותה תידרשו לשלם תשלום חד פעמי בהקמה (כ 800 ₪) ואגרה שנתית המתחדשת מדי שנה (כ 1,600 ₪)
תחנה 4: חשבון בנק
לאחר רישום העמותה תידרשו לפתוח חשבון בנק ייעודי ולדאוג לפנקסי צ'קים וקבלות.
בדרך להקמת חל"צ הנוהל מעט שונה:
תחנה 1: נדרשים שבעה בעלי מניות מעל גיל 18
תחנה 2: פותחים חברה ברשם החברות
תחנה 3: מתקדמים להקמת החל"צ ברשויות המס
בניית תכנית עבודה
מטרות העמותה ותקציבה תהיינה אבני היסוד לבניית תכנית עבודה שנתית. כדי לבנות את תכנית העבודה נשאל מספר שאלות בסיס, למשל: האם מדובר במטרות חברתיות בלבד, האם לעמותה יש מיזמים עסקיים, האם לעמותה יש "מתחרים" בתחומה, מי קהל היעד למטרות העמותה וכן הלאה. ממש כמו בניית תכנית עסקית לעסק, נבנה את תכנית העבודה בהתבסס על התשובות לשאלות אלו. ככל שתכנית העבודה תהיה ברורה ומדוייקת יותר, כך יהיה קל יותר לנהל אותה ולבחון את התקדמותה בהתאם
כתיבת נהלים
כל עמותה חייבת להגדיר נהלים שיסדירו את פעילותה ויעמדו בבסיס התפעול היום יומי שלה לטובת ניהול תקין ומימוש המטרות. בדומה לארגון עסקי, גם לעמותה או חל"צ חייבים להיות נהלים להתנהלות ולאופן קבלת ההחלטות. נהלים ברורים, מפורטים וחד משמעיים יעזרו לעשות סדר ולפתור מצבים בעייתיים, למשל, אחריות על הרכש, תנאי תשלום לספקים, תשלומי שכר, רישום הוצאות והכנסות וכן הלאה.
כדי לבנות את תיק הנהלים, יוגדר לכל בעל תפקיד תחום אחריות שיכלול את אופן התיפעול ומעקב אחר הביצוע.
חשוב להבין שכתיבת הנהלים, באופן המפורט ביותר, אינה וולנטרית והיא חלק מהדרישות של רשם העמותות.
למשרדינו נסיון עצום בכתיבת נהלי עמותות וחל"צים ולכן נוכל להנחות אתכם בקלות בג'ונגל הסבוך של הדרישות לבניית הנהלים. ביחד נגדיר את בעלי התפקידים ואת תחומי אחריותם, נגדיר את מטרות העמותה ואת האמצעים להשגתן, נבין מה רצונותיכם ביחס לתפעול השוטף ונקבע נהלים בהתאם. התהליך יתבצע ביחד איתכם, על פי הדרישות והבקשות הייחודיות לכם.